وحشت رژیم از قدرت روز افزون جنبش مقاومت جندالله



به گزارش آژانس خبری تفتان رژیم ایران از قدرت روز افزون جنبش مقاومت جندالله در بلوچستان به وحشت افتاده و طی روزها اخیر مقامات نظامی ، قضائی و سیاسی رژیم این وحشت خود را ابراز نمودند چنانچه معاون اول قوه قضاييه در حاشيه‌ همايش سراسري مديران و مسئولان حراست وزارت نيرو در جمع خبرنگاران درباره انتظار دستگاه قضايي مثل همیشه کشورهای همسایه را به حمایت از جنبش متهم نموده و وحشت خود را از اقتدار جنبش مقاومت جندالله چننین ابراز نمود : : در جنگ ايران و عراق، امام (ره) فرمودند اگر صدام و روحيه‌ي تجاوزگري را كنترل نكنيد، اين تهديدي براي خود شما خواهد بود و فكر مي‌كنم مي‌توان امروز نيز اين حرف امام را تكرار كرد. قطعا دشمني‌هاي فتنه‌گران در اطراف كشور، براي تهديد و ناامني، گريبان خود آنها را خواهد گرفت.
در این جملات حجت‌الشیطان و الشیاطین سيد ابراهيم رييسي معاون اول قوه قضاييه جنگ با جنبش را با جنگ با عراق تشبیه نمود و اشارتا به قدرت جنبش اذعان نمود.
وي در قسمت دیگری از سخنانش به زبان تهدید روی آورد و گفت : يقين بدانيد كه ملت ما نيروهاي مسلح و نيروهاي انتظامي انتقام خون اين عزيزان را كه به شهادت رسيده‌اند، خواهند گرفت.
از اول انقلاب تاكنون ما شاهد فتنه‌گري‌هايي در مرزهاي شرقي كشور هستيم كه آنها به هيچ عنوان نمي‌توانند در جهت اهدافشان موفق شوند.
گروه جندالله هم بدانند كه نيروهاي انتظامي، امنيتي و دستگاه قضايي براي برخورد با آنها مصمم است و يقين داشته باشيد كه ريشه‌ي اين فتنه كنده خواهد شد.
این همان تهدیدهائی هستند که مقامات کشوری پس از تاسوکی بدان متوسل شدند ولی با گذشت چند سال روز به روز به اقتدار جنبش در بلوچستان افزوده می شود و جنبش جندالله امروز قدرتی تبدیل شده که رژیم هرگز نمی تواند آن را نادیده بگیرد و جنبش در معادلات سیاسی منطقه نقش عظیمی دارد و این برای اهالی ولایت فقیه مسلم است و بهتر است رژیم به جای تهدید به مطالبات مشروع و قانونی جنبش توجه نموده و به راههای عقلانی روی بیاورد.
رژیم بداند که جنگ جنگ می آفریند و به نفع رژیم است که خواسته مذاکرات و گفتگو که همیشه از سوی جنبش مطرح شده توجه نماید زیرا راه خشونت خشونت را گسترده تر می نماید.
طی روزهای گذشته مقامات رژیم جهت پرده نهادن بر ضعف و ناتوانی خود در برابر جنبش کشورهای مختلف را به همکاری با جنبش مقاومت جندالله متهم نمودند و حتی دو کشور عربستان و پاکستان را تهدید کردند که در صورت ادامه همکاری با جندالله منتظر عملیات در خاک خود باشند.
چنانچه تابناک در گزارش در این مورد نوشت :هرچند ماجراي اهانت سعودي‌ها به زايران ايراني به موضوعي روزمره تبديل شده است، اما اين بار خبر كمك و حمايت عربستان از گروهك تروريستي ريگي كه به تازگي چندين سرباز ايراني را به شهادت رسانده بود، خبري است ناراحت‌كننده و براي مسئولان ديپلماسي كشور، هشداردهنده.
در ادامه این گزارش آمده است : مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين درباره ماهيت عوامل خارجي حمايت‌كننده اين گروه‌هك‌ها بيان داشت: اين گروهك‌ها از لحاظ ايدئولوژيك وابستگي شخصي به رژيم‌هاي خاصي در منطقه دارند كه اقدامات آنها، تنها به حمايت از اين گروهك‌ها محدود نمي‌شود، اما فعلا مسئله اصلي ما، پاكستان است.ما بنا بر مدارك و شواهد، به دولت پاكستان نيز تفهيم كرده‌ايم كه عواملي در بدنه دولت آن كشور با گروهك‌هاي مزبور همكاري مي‌كنند؛ بنابراين ما به آنها گفته‌ايم كه نمي‌توانيم تداوم اين وضع را، كه مناطق مرزي پاكستان عملا پناهگاهي براي تروريست‌هاي فعال در مناطق شرقي ايران باشند، تحمل كنيم و در صورت اقدام نكردن قاطع و عاجل از سوي پاكستاني‌ها در اين خصوص، يقينا ما خود كارهاي لازم انجام خواهيم داد و گزينه‌هاي ديگري را نيز در دستور كار خود قرار خواهيم داد.
همچنین جهانگيرزاده، نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مي‌گويد: اين مسئله كه گروهك جندالله و مشابه آن از سوي كشورهاي بيگانه شامل برخي از همسايگان كشورهاي منطقه و قدرت‌هاي فرامنطقه‌اي حمايت مي‌شوند ديگر براي ما قطعي است.
استدلال این نماینده از اقتدار روز افزون جنبش مقامت جندالله در منطقه است وی در استدلال حمایت کشورها از جنبش چنین می گوید:
كميت و كيفيت ادوات نظامي، پول هايي كه براي اغفال و همراه‌سازي مردم بومي داده مي‌شود، سطح پوشش مخابراتي اين گروهك و هچنين حمايت رسانه‌اي كه برخي رسانه‌هاي منطقه‌اي منتسب به برخي كشورهاي خاص از اين گروه‌ها مي‌كنند همه شاهدي بر اين مدعاست.
جهانگيرزاده افزود: با رصد و تحليل اخبار و گزارش‌هاي برخي خبرگزاري‌ها و شبكه‌هاي خبري منطقه و به ويژه عرب‌زبان به خوبي مي‌توان دريافت كه اين رسانه‌ها به نيابت از كشورهاي حمايت‌كننده ايشان يك خط مسير امنيتي ضدايراني را دنبال مي‌كنند. در حال حاضر همين رسانه‌ها و برخي كشورهاي منطقه‌اي به گونه‌اي عمل مي‌كنند كه گويي اين گروهك‌ها بيش از آن‌كه تروريستي باشند نهضت‌هاي آزادي‌بخش و حتي از تروريست‌ها قهرمان مي‌سازند.
البته این نماینده اندک اشاره ای به ضعف و ناتوانی نظام در برابر جنبش نموده و چنین گفته است:البته بايد مسأله ديگري را هم در نظر داشته باشيم آن هم اين‌كه به رغم قطعيت ارتباط این گروه با كشورهاي مذكور ما نبايد از كوتاهي‌هاي دستگاه امنيتي ـ اطلاعاتي اعم از وزارت اطلاعات كشور و وزارت خارجه هم بگذریم.
یکی دیگر از نمایندگان مجلس رژیم و به قول خودشان پژوهشگر مسائل خاورميانه صفا تاج سعودی و حتی مصر را در این زمینه متهم دانست و گفت: وضعيت رژيم‌هاي عربي منطقه به ويژه آل‌سعود و مصر در همراهي با نظام سلطه و ضديت با ايران كاملا مشخص است.
او گفت نقش ایران در منطقه اعراب و عربستان سعودي را به طور خاص عصباني كرده است؛ بنابراين، آل سعود براي جبران اين مسئله و در واكنش عصبي و نه عقلاني، كارهايي مانند ايجاد مزاحمت براي حجاج ايراني و حمايت از جريان‌هايي مانند گروهك تروريستي «جندالله» يا وهابيگري از مناطق مرزي اقدام كرده است.
همه این گفتگوها نشانه ضعف شدید رژیم و قدرت روز افزون مردمی و منطقه ای جنبش مقاومت جندالله است که خواب از سران رژیم پرانده و آنان به هذیان گوئی و تهدیدهای پوشالی روی آورده اند و شکست و رسوائی حزب الشیطان و وزارت اطلاعات و نیروی نظامی خود را بر گردن کشورهای همسایه می اندازند.
باز هم رژیم باید به جای تهدیدهای بی ارزش و اتهامات بی سند به گفتگو روی بیاورد تا خشونت ها به پایان رسند و اگر رژیم بر ضد و لجاجت خود باقی بماند و جنبشی را که امروز از حمایت بالاتفاق مردم بلوچ برخوردار است گروه تروریستی معرفی نماید هرگز مسائل حل نمی شوند و خشونت خشونت می افریند و انتظار هدیه از طرق مقابل وجود ندارد.

0 نظرات: