آینده بلوچستان درخشان است.( ۲ )



آینده بلوچستان درخشان است.( ۲ )
نیروی عظیم بادها نیز همانند انرژی خورشیدی منبعی است مجانی که دربلوچستان مان از آن بی نصیب نمانده ایم. خوشبختانه از توان شونیستان خود خواه و برتری طلب فارس خارج است تا سرزمین مادری ما را از نور خورشید و وزش باد « محروم » کنند.
در سیستان مان، سرزمین سام و زال ورستم نارویی می توان نیروی مجانی بادهای ۱۲۰ روزه را با بکارگیری تکنولوژی جدید به الکتریسیته تبدیل کرد.
انسانها از ۵۰۰۰ سال پیش از نیروی باد در کشتیرانی استفاده کرده اند. آسیاهای بادی در چین، سیستان باستان و با بل ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح رونق داشته اند. چینی ها از نیروی باد برای آبیاری مزارع مرتفع برنج شان نیزاستفاده می کردند.
اروپائیان پس ازجنگهای صلیبی این فن را به اروپا آوردند و در سال ۱۱۸۵ میلادی اولین آسیای بادی در اروپا ساخته شد. *



محققین و مهندسین اروپایی در عصر حاضر با حمایت و پشتیبانی از سیاستمداران، دولت های مربوطه و بخش خصوصی توانسته ا ند این فن آوری و آموخته ها را چنان پیشرفت دهند که امروزه کشورهای آلمان، آمریکا، اسپانیا ، دانمارک، ایتالیا، فرانسه، هلند، سوئد، ایرلند، نروژ، انگلیس و پرتغال در تکنولوژی بکارگیری نیروی باد و تبدیل آن به الکتریسیته موفق هستند و طبق
of World Energy BP Statistical Review که در ژوئن ۲۰۰۸ انتشار یافت، شرکتهای خصوصی و دولتی کشورهای فوق، هند و چین موفق شدند تا در سال ۲۰۰۷ میلادی، از وزش و نیروی مجـــانی باد ۹۴۰۰۵ مگاوات (WM 005 94 ) برق تولید کنند.
آری بادهای۱۲۰ رو زه سیستان چنان منبع بی حد و بزرگ انرژی است که از طلا هم با ارزش تر است. با بکارگیری تکنولوژی نوین توسط مهندسین و متخصصین خلاق بلوچ ، بادهای سیستان در چهار
ماه سال، برق مورد نیازهمه شهرها و دهات سیستان و نیمروزمان را تامین خواهد کرد، آنهم مجانی.
در بلوچستان آزاد فردا می توان ازتجارب کشورهای بی دردسر و دولتهای قابل اعتماد ، شرکتهای خصوصی و بازاراروپا، هند و چین نیزاستفاده کرد.
در اینجا لازم است به دانش آموزان و دانشجویان عزیزرشته های فیزیک و برق و مهندسین آینده نگروکاردانان با پشتکار بلوچ چه در بلوچستان اشغالی یا خارج از آن خاطرنشان کنم که هم اکنون نیزمی توان پروژه هایی آزمایشی را در این زمینه برنامه ریزی کرد، البته پروژه هایی در مقیاس کوچک.


با مطالعه انتشارات و منابع معتبرعلمی دنیا که در اینترنت دستیاب هستند و بکارگیری صادقانه تجارب کاردانان و متخصصین جهانی این فن می توانیم به سوالات زیاد پاسخ دهیم و در نتیجه به آموخته هایمان هم در تئوری مربوطه و هم مرحله عملی آن، افزود.
با اطمینان می توان گفت که درآینده بلوچستان آزاد نوابغ، مبتکران، مهندسین
و متخصصان ما از پهره، شستون، دزک، لاشار، چهبار، سیستان، دزّاپ، واش، جاسک، میناب، گمبدان، سوران، گشت، کلانچی، مگس، شال، کیچ، گِه،پنّوچ،اسپکه، چامپ، بنت و دهان، راسک ، سرباز، کیچ، کلات، ایرندگان، ڈمّن، گومازی، بنپور،بم، جیرفت، نیمروز، گنجین گوادر، پسنی تخصص، صلاحیت و توان آنرا خواهند داشت تا به نوع آوریها و ابتکاراتی دست یا بند که مناسب باموقعیت جغرافیایی و شرایط جوی خاص بلوچستان باشند.
دراین زمینه نباید به«منابع علمی و انتشارات» ایرانی یا پاکستانی بسنده کرد زیرا جفت شان دراین باب، به اندرخم یک کوچه هم نرسیده اند.
با سنجش و دست یافتن به میزان قدرت بادهای سیستان ، « گوریچ، لوار و نمّی » در سرزمین پهناور مادری مان و سواحل طولانی دریای بلوچستان ، «حمل جیند ءِ هنکین» و بکارگیری علوم ریاضی و فیزیک می توان به نتایج ارزشمندی دست یافت که بطور نسبی نشان خواهند داد که
این نعمت خدادادی تا چه حد از طلای ۲۲ عیار با ارزش تر است.
خوشبختانه شونیستهای مفتخورفارس نه میتوانند بادهای سیستان و« گوریچ» را با خود ببرند و نه توان آنرا دارند که« لوار و نمّی » را کنترل کنند.
البته نیروهای فنی، مهندسین و متخصصین بلوچ در این زمینه نیاز به مطالعات، آزمایشات لازم را
دارند. اگر چه تلاش برای این نوع آوری برای دولت مردمی و منتخب مردم بلوچ و بخش خصوصی در بلوچستان آزاد فردا کار ساده ای نخواهد بود اما تبدیل بخشی از نیروی عظیم بادها و طوفان شن سیستان به برق، کاری است شدنی .



در وهله اول باید شونیستهای مفتخورِ ددصفت فارس این مهمانان ناخوانده، پس مانده های دهمرده و شهریاری زبون و باندهای جنایتکار نمک نشناس را از بلوچستان مان بیرون انداخت.
آنها وحشیانه هجوم آورده ند، کشته اند، سوخته اند، برده اند و حالا هم باید گورشان را گم کنند تا بعنوان یک ملت سرزمین مادری مان را آباد کنیم و ویرانگریهای هشتاد سالهً این جلادان خون آشام و تبهکاری های این غارتگران بدترازلشکریان اسکندرمقدونی را مرمت کنیم.
تاریخ دلاوریهایی که «مورخان » شونیست فارس نتوانسته اند تحریف کنند یعنی تاریخ پرافتخار بلوچستان گواه است که صاحبان اصلی این سرزمین غنی و تاریخی یعنی نیاکان و اجداد مردم قهرمان و صبورمان توانستند لشکراشغالگر«االکساندر بزرگ پسر فیلیپ دوم» را ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح شکست داده و چنان تار و مار کنند که باقیمانده آنان فرار را از طریق پارس و با کمک پارسیان، بر قرار ترجیح دادند تا با سرافکندگی و دست از پا درازتر
پیش « رخسانه » رفته وازبلوچستان مقاوم و بلوچهای قهرمان حکایت کنند.
اگرچه اشغالگران ددمنش فارس، نظامیان و سربازان خامنه ای این پیرکفتار، رفسنجانی ماربدوش
و احمدی نژاد خونخوارکوته فکر به مراتب وحشی تراز لشکریان « الکساندر» هستند اما شکست شان حتمی است. شکستی که نه « کیک زرد »! شان جلوی آنرا خواهد گرفت و نه« امام زمان» قلابی و دروغین که فعلا جزجهل و تاریکی ِ چاه جمکران اثری از آن بیچاره نیست.
آزات ءُ آباد بات گنجیـــن بلوچستـــــــان.
ادامه دارد.
توصیه می کنم تا به لینکهای زیر نیز توجه کنید .
برای مطالعات بیشتر در این زمینه می توان energy solar و
energy wind را در glegoo جستجو کرد.
http://www.youtube.com/results?search_query=wind+energy
http://www.youtube.com/results?search_query=solar+energy
محمد کریم بلوچ
دسامبر۲۰۰۸

0 نظرات: