اولین سوء قصد انتحاری در ایران دهها کشته به جا گذاشت



بر اساس بیانیه جنبش مقاومت مردمی (جندالله ) و تائید منابع داخلی سحرگاه امروز دوشنبه 9 دیماه یکی از اعضاء این سازمان در یک عمل انتحاری بیش از 150 تن از نیروهای انتظامی را در شهر سراوان واقع در استان سیستان و بلوچستان به قتل رسانده است . این سازمان از عبدالغفور ریگی برادر عبدالملک ریگی به عنوان عامل این سوء قصد انتحاری نام برده است . سایت تابناک متعلق به محسن رضائی تعداد مقتولین را 26 تن و مجروحین این حادثه را22 نفر اعلام کرده بود [اینجا] . خبر گزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا)در خبری که ظاهرا نباید منتشر می شد [اینجا] ، از کشته شدن 4 نفر در این ماجرا خبر می دهد .
سایت آینده نیوز نیز که بوسیله تعدادی از کارکنان جدا شده تابناک به تازگی برپا شده متن این خبر را پس از انتشار از سرور این سایت حذف کرده است .
متن خبر حذف شده آینده نیوز به این شرح است :
عمليات انتحاري خونين در سراوان درآستانه سفراستاني دولت
خبرنگار آينده از زاهدان گزارش داد: يك بمب نسبتا قوي در عملياتي انتحاري صبح روز دوشنبه در شهر سراوان واقع در جنوب سيستان و بلوچستان منفجر شده است‏. بنابر اين گزارش، عامل انتحاري قصد داشت با خودروي بمبگذاري شده وارد صبحگاه نيروي انتظامي شود. اما در برنامه خود ناكام ماند و خود منفجر و كشته شد.
در اثر اين انفجار، مقابل ساختمان نيروي انتظامي سراوان تعدادي از هموطنان نيز مجروح شده اند‏. هنوز آماري از تعداد تلفات اين انفجار ارايه نشده ، اما اخبار تاييدنشده از شهادت چند تن از هموطنان حكايت دارد‏. به نظر مي رسد همزمان با جنايات صهيونيستها عليه مردم بي‌دفاع غزه، گروه تروريستي ريگي كه اخيرا تعدادي از عوامل آن دستگير شده اند، در آستانه سفر رييس جمهور به استان سيستان و بلوچستان هموطنان مظلوم ايراني را هدف جنايات خود قرار داده اند.
اخبار تكميلي حاكي است: پس از وقوع اين حادثه تمامي امكانات بهداشتي، درماني و دارويي در سراوان فراهم و آماده خدمات دهي شده و‏ تعدادي از مجروحان حادثه بطور سرپايي در بخش اورژانس بيمارستان رازي سراوان مداوا و مرخص شده اند‏.‏ بيان كرد‏:‏ با هماهنگي سازمان انتقال خون يك محموله خون از خاش به سراوان ارسال شده است‏.‏همچنين تعدادي زخمي پس از انجام عمل جراحي اكنون در بخش جراحي بيمارستان اين شهر بستري هستند‏.‏
بیانیه سازمان جندالله به این قرار است :
بدینوسیله جنبش مقاومت مردمی ایران (جندالله) به اطلاع عموم مردم بلوچستان و ایران می رساند که صبحگاه امروز دوشنبه1 محرم سال 1430 مطابق با 9 دی 1387 و برابر با 29 دسامبر 2008 یکی از سلحشوران جنبش مقاومت با حمله استشهادی به مقر مرکزی نیروهای فتح و رسول اکرم و هنگ مرزی و مرصاد شهرستان سراوان بیش از 150 تن از پاسداران رژیم را به هلاکت رساند.
در این عملیات که با یک خودرو جاگذاری شده با هزار کیلو سی 4 که معادل 2000 کیلو تی ان تی مواد منفجره می باشد تمامی ساختمانهای پایگاه مرکزی شهر سراوان منهدم گردیدند.
لازم به ذکر است که این عملیات دقیقا هنگام برگزاری مراسم صبحگاهی هفتگی که همیشه روزهای دوشنبه برگذار می گردد و تمامی فرماندهان نظامی و نماینده ولی فقیه در آن شریک می شوند انجام گرفت و تاکنون هویت هلاک شدگان کاملا مشخص نیست.
همچنین مبارز شهید کاملا به داخل پایگاه وارد شده و خودرو را منفجر کرد و در این عملیات هیچ آسیبی به شهروندان عادی نرسیده است.
هدف از این عملیات انتقام تخریب مدرسه دینی عظیم آباد زابل می باشد که در ماه رمضان توسط صفویان بی دین منهدم گردید و مصاحف قرانی توسط پاسداران نظام در چاههای فاضلاب انداخته شدند.
و انتقام دیگر جنایات رژیم در بلوچستان گرفته خواهد شد و همانگونه که امروز پایه های ظلم در بلوچستان لرزیدند به امید الله فرزندان سلحشور بلوچستان پایه های ظلم را از ریشه خواهند کند.
این عملیات توسط عبدالغفور ریگی برادر رهبر جنبش مقاومت انجام گرفته است و به زودی فیلم این عملیات و فیلم وصیت نامه شهید عبدالغفور از رسانه های بین المللی منتشر خواهد شد.
روابط عمومی جنبش این شهادت را محضر رهبر جنبش و خانواده عبدالغفور ریگی و پدر و مادر آن عزیز تبریک می گوید.
و این اولین عملیات استشهادی جنبش مقاومت می باشد که رهبر جنبش از خانواده خود آن را آغاز نمود و به امید الله این عملیات آغازی است برای عملیاتهای استشهادی در بلوچستان و به امید الله این عملیاتها تا ریشه کن شدن رژیم از بلوچستان با قدرت ادامه خواهند یافت.
این عملیات نشان داد که غیور مردان سرمچار جنبش با اهدای جان خود خواهان رسیدن به عزت و آزادی هستند و دنیا و اموال و ثروت و مقام برایشان هیچ ارزشی ندارد.
مردم و جوانان هم بدانند که راهی جز اهدای خون برای رسیدن به عزت و آزادی نیست و باید همه هر چه زدوتر به صف مبارزان بپویندند و برای رهائی از شر ولایت فقیه جانهای خود را تقدیم نمایند.
متجاوزان و پاسداران رژیم هم به نفعشان است که بلوچستان را ترک کنند در غیر این صورت هر روز هدف حمله لشکر استشهادی قرار خواهند گرفت.
جزئیات بیشتر عملیات در اطلاعیه های بعدی بیان خواهد شد.
جنبش مقاومت مردمی ایران(جندالله)

سایت خواندنیها

0 نظرات: