اسرائیل به نوار غزه حمله هوایی کرد


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی هواپیماهای جنگنده F-16 اسرائیلی یک مجموعه حمله را علیه اهدافی در چندین نقطه غزه انجام داده اند.
منابع فلسطینی می گویند موشک های اسرائیلی چند مجتمع ساختمانی متعلق به نیروهای امنیتی حماس در مرکز شهر غزه را هدف قرار داده اند و یکی از مقام های حماس شمار کشته شدگان را 140 نفر اعلام کرده است.
برخی منابع فلسطینی تعداد مجروحان را بیش از 400 نفر اعلام کرد.
شاهدان عینی در شهر غزه گفتند بیش از 20 موشک از هواپیمایی اسرائیلی به سمت این شهر شلیک شد و تصاویر تلویزیونی مخابره شده از مناطق اطراف شهر غزه را در حالی که دود آسمان آن را فرا گرفته نشان می دهد.
اسرائیل انجام حملات را تایید کرده و اعلام کرده است که این حملات در پاسخ به ادامه حملات موشکی فلسطینیان به مناطق اسرائیلی نشین انجام شده است.
ارتش اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرده "عاملان حملات تروریستی"، اردوگاه های آموزشی و انبارهای اسلحه حماس را هدف قرار داده است.
حماس با فاصله کمی پس از وقوع حمله اعلام کرد حملاتی انتقام جویانه را انجام خواهد داد.
آتش بس میان اسرائیلی ها و پیکارجویان فلسطینی هفته گذشته به پایان رسید.
احتمال وقوع حمله زمینی
گزارش های اولیه از صدمات وارد شده حاکی از آن است که شمار کشته شدگان بالا خواهد بود.
پال وود گزارشگر بی بی سی در بیت المقدس هم از وجود گزارش هایی تایید نشده به نقل از روزنامه نگاران محلی در غزه خبر داده که شمار مجروحان را تا 200 نفر برآورد کرده اند هر چند در حال حاضر امکان تایید این گزارش ها وجود ندارد.
تلویزیون الاقصی که توسط حماس اداره می شود گزارش کرده است: "مقر اکثر نهادهای امنیتی در غزه بطور کامل در حمله صهیونیست ها تخریب شده است."
گزارشگر ما می گوید حملات انجام شده از نظر شدت در مقایسه با حملات اخیر اسرائیل کم سابقه بوده است و احتمالا حاکی از آن است که بزودی عملیاتی زمینی نیز از سوی اسرائیل انجام خواهد شد.
در طی روزهای اخیر احتمال انجام حمله ای زمینی به غزه و علیه پیکارجویان فلسطینی که به پرتاب راکت و خمپاره به مناطق اسرائیلی نشین مبادرت می ورزند، از سوی مقام های امنیتی اسرائیل مورد بحث قرار گرفته است.
با این حال انتظار می رود احود اولمرت نخست وزیر اسرائیل حداقل تا روز یکشنبه از تایید دستور هرگونه عملیات خود داری کند.

0 نظرات: