ظلم دینی به اهل سنت در ایران ادامه دارد



ظلم دینی به اهل سنت در ایران ادامه دارد

جمهوری اسلامی در حال خشکاندن ریشه اهل سنت و اقلیتها در مرزهای جغرافیایی موسوم به ایران است.این بار مسجد و مدرسه دینی اهل سنت ترکمن در صالح آباد تربت جام با ۲۴ سال سابقه در معرض نابودی قرار دارد.مدرسه دینی صالح آباد تربت جام محل آموزش دین، قرآن و حدیث است که در آن دهها نفر از طلاب ترکمن و بلوچ مشغول به تحصیل هستند. این مدرسه دینی به همراه مسجد صالح آباد محل آموزش علوم دینی اهل سنت خراسان رضوی از جمله ترکمنهای سرخس و تربت جام است که از سوی مردم خیر منطقه ساخته شده است.
دهها ترکمن سنی در این مدرسه مشغول آموزه های دینی خود هستند. ضمن آنکه تعداد زیادی از خواهران ترکمن اهل سنت نیز در بخش خواهران این حوزه علمیه دوره های حدیث را می گذرانند.
مدرسه تعلیم‌القرآن صالح‌آباد از توابع شهرستان تربت جام، در سال ۱۳۶۳ تأسیس شد. این مدرسه همان‌طور که بنای آن به وسیله کمکهای مردم دین‌دوست و کم بضاعت منطقه صالح‌آباد انجام گرفته بود، منبع درآمد و مخارج طلاب نیز توسط کمکهای مردمی تأمین می‌شد.
مدرسه دینی صالح آباد یک بار در سال ۱۳۷۵ و در هنگام ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی از سوی نیروهای امنیتی بسته شد. استادان آن تبعید و زندانی شدند و تمامی اموال این حوزه از فرش گرفته تا کتاب و ساختمان از سوی نیروهای حکومت جمهوری اسلامی مصادره گردید.
سرانجام بعد از ۵ سال تعطیلی این حوزه و مسجد [که در صحن حوزه قرار داشت] در سال ۱۳۸۰ با تلاشها و پیگیریها و اعتراض مردم، دوباره به حالت اولیه خود برگشت و فعالیت خود را با بازگشایی شعبه حفظ شروع کرد. و هم اکنون که هفت سال از فعالیت مجدد این حوزه می‌گذرد، شعبه حفظ( دارای ۴۰ طلبه) و مکتب خواهران تا دوره حدیث- آخرین سال تحصیلی- و مکتب برادران تا سال سوم، شعبه‌های مختلفی هستند که در حوزه علمیه تعلیم القرآن صالح‌آباد بدون اینکه مشکلی از جانب این مدرسه کوچک متوجه نظام و انقلاب اسلامی بشود مشغول فعالیت بودند.
در دوره جدید در حالی که بسیاری از آخوندهای شیعه حکومتی بی شرمی و ظلم را علیه اهل سنت به حد نهایت خود رسانده اند، شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز قوانینی را تصویب کرده است که حوزه های علمیه مستقل اهل سنت باید زیر نظر دولت شیعه جمهوری اسلامی قرار گیرد و در مدارس دینی اهل سنت، تشیع باید تدریس شود!
در چنین اوضاعی، مقامات جمهوری اسلامی با بهانه اینکه زمین مدرسه صالح آباد متعلق به دولت می باشد حکم به تخلیه آن داده اند تا دشمنی عمیق و کینه خود از اهل سنت را به طور آشکار نشان دهند.
طی یکی دو ماه گذشته، مدرسه دینی امام عبدالقادر گیلانی در اسالم استان گیلان نیز به دستور مقامات جمهوری اسلامی تخریب گردیده است. این مدرسه دینی از حوزه های علمیه فعال در بین اهل سنت گیلان بود که بیش از ۳۲ سال سابقه دارد. مقامات امنیتی جمهوری اسلامی که هیچ بهانه ای برای تعطیلی این حوزه علمیه نداشته اند ضعیف بودن بنا در مقابل زلزله را بهانه کرده و یکی از پایگاههای دینی اهل سنت ایران را با خاک یکسان کرده اند.
تشدید فشارها بر علمای ترکمن که طی نامه سرگشاده به خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی نسبت به سلب استقلال حوزه های علمیه اهل سنت هشدار داده اند، اعدام، ترور و زندانی کردن علمای بلوچ، بستن حوزه های علمیه ترکهای اهل سنت آذربایجانی در اسالم و تالش و بازداشت نخبگان اهل سنت آذربایجانی زنجان، تعطیلی نماز جمعه اهل سنت در منطقه زنجان، بستن حوزه های علمیه و مساجد ترکمن ها در تربت جام و بجنورد و …، تخریب مسجد اهل سنت در شیراز و مشهد و … همگی نشان از این دارد که حکومت جمهوری اسلامی در حال نابود کردن ریشه های اهل سنت در ایران است.
جمهوری اسلامی در مقابل چشمان جهان در حال نسل کشی اهل سنت است. طبق کنوانسیون منع و مجازات جرم نسل كشی مصوب سازمان ملل متحد نابود كردن بخش یا تمامیت یك ملت، قوم، گروه نژادی یا مذهبی یک جرم قابل تعقیب و غیرقابل چشم پوشی است. طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر، هر کس حق دارد که از آزادی فکر ، وجدان و مذهب بهره مند شود در حالی که این بدیهی ترین حق انسانها از سوی جمهوری اسلامی زیر پا له می شود و مخالفان به راحتی بالای چوبه دار می روند.

سنی نیوز

0 نظرات: