وزیر اطلاعات ضعف و ناتوانی خود را بر گردن پاکستان انداخت



به گزارش آژانس خبری تفتان وزیر اطلاعات رژیم ولایت فقیه ضعف و ناتوانی اطلاعاتی رژیم فاسدش در مورد پاسداران جنایتکار دستگیر شده از سراوان را بر گردن دولت پاکستان انداخته و پاکستان را متهم به عدم همکاری نموده است.
رژیم هیچ ارزشی برای پاسداران قصاب و جنایتکارش قائل نبود و حاضر به تبادل جنایتکاران با اسرای زندانی جنبش مقاومت نبود و بالاخره پاسداران جنایتکار که پس از جنایت و تجاوز به ناموس مردم دستگیر شده بودند به هلاکت رسیدند.
این در حالیست که مبارزان بلوچستان بارها اعلام کرده اند که به هیچ صورت از خاک پاکستان برای حمله به ایران استفاده نمی نمایند و در کوههای بلوچستان به سر می برند و اینگونه اتهامات رژیم فقط پوششی بر بیچارگی و ناتوانی و ضعف خودش هست.
سایت بی بی سی درگزارشش به نقل از رسانه های رژیم در این مورد چنین می نویسد:غلامحسین محسنی اژه ای، وزیر اطلاعات ایران، از دولت پاکستان به علت آنچه که او همکاری نکردن این کشور در ماجرای گروگانگیری اتباع ایرانی خواند، انتقاد کرده است.آقای محسنی اژه ای روز دوشنبه هجدهم آذر گفت:

"دستگاه‌های اطلاعاتی ایران از هیچ کوششی برای حل مساله گروگانگیری در سراوان دریغ نکردند و همه توان خود را در این زمینه به کار گرفتند، اما مقام های پاکستانی در این زمینه با ایران همکاری نکردند.

"آقای محسنی اژه ای گفت که دستگاه اطلاعاتی ایران تلاش بسیاری کرد تا از وقوع این فاجعه جلوگیری کند اما مقام های پاکستانی پاسخ مناسبی ندادند.

اشاره وزیر اطلاعات ایران به کشته شدن گروگان های ایرانی توسط گروه جندالله است که رهبر آن در خاک پاکستان پناه گرفته است.وزیر اطلاعات ایران روز دوشنبه گفت:

"هنگامی که گروهک ریگی گروگان‌ها را به خارج از مرزهای ایران برد، عمده وظایف در این بخش بر عهده دستگاه ‌های سیاسی کشور بود، زیرا ما نمی توانستیم در آنجا به صورت مستقیم دخالت کنیم.

"مناطق مرزی ایران با پاکستان به علت کوهستانی بودن و موانع طبیعی، چندان قابل کنترل نیست و همین موضوع عبور و مرور از این مرزها را نسبتا آسان کرده است.

منطقه بلوچستان پاکستان نیز در بخش های مرزی در کنترل مخالفان دولت است و نیروهای پلیس و ارتش پاکستان، نفود چندانی در آن ندارند.افراد مسلح گروه جندالله در ماه ژوئن (خرداد) سال جاری، به یک پاسگاه نیروی انتظامی دربخش سراوان، واقع در مرز ایران و پاکستان در استان سیستان و بلوچستان، حمله کرد و ۱۶مامور مستقر در این پاسگاه را به عنوان گروگان به خاک پاکستان انتقال دادند.

گروه جندالله اواسط مهر ماه امسال اعلام کرده بود که سه نفر ازگروگان ایرانی را کشته است اما احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران چهاردم آذر اعلام کرد که باقی مانده گروگانهای ایرانی هم کشته شده اند.

سربازان ایرانی پس از تحمل چند ماه اسارات، به گفته مقام های ایرانی کشته شدندپیشتر مقام های انتظامی ایران اعلام کرده بودند که یکی از گروگانها موفق شده بود از دست گروه جندالله فرار کند و به ایران بازگردد.

وزارت کشور ایران پیش از این از تلاش ها برای آزادی گروگان های ایرانی خبر داده بود اما جندالله در برابر آزاد کردن گروگان ها خواستار آزادی تعدادی از افراد وابسته به خود از زندان های جمهوری اسلامی شد و تهدید کرد که در صورت امتناع ایران از پذیرفتن این خواسته، تمامی گروگان ها را به قتل خواهد رساند.

برخی منابع خبری ایران گفتند که برادر عبدالمالک ریگی که پیش ازاین از سوی دولت پاکستان دستگیر و به ایران تحویل داده شده بود از جمله این زندانیان بوده است.

گزارش های مربوط به فعالیت گروه موسوم به "جنبش مقاومت مردمی ایران" (جندالله) در مناطق جنوب شرق ایران از حدود پنج سال انتشار یافت و در این مدت، این گروه مسئول یک رشته حملات مسلحانه، آدم ربایی، قتل و بمبگذاری در این مناطق شناخته شده است.

جندالله هدف خود را تلاش برای تامین حقوق مذهبی و قومی قوم بلوچ و اهل سنت در سیستان و بلوچستان ایران اعلام کرده اما تاکید داشته است که یک گروه جدایی طلب نیست.

دولت های ایران و پاکستان جندالله را یک سازمان تروریستی می دانند و مقام های جمهوری اسلامی آمریکا را به حمایت از این گروه متهم می کنند.برخی منابع گفته اند که جندالله با گروه هایی مانند شبکه القاعده و طالبان ارتباط دارد اما رهبران جندالله این اتهام را رد کرده و گفته اند که در صورت تامین حقوق اقلیت سنی در ایران، فعالیت های خشونت آمیز را کنار خواهند گذاشت.

0 نظرات: