گزارش العربیة از انفجار بمب در پایگاه الغدیر زاهدان



العربيه : بر اساس گزراشهای رسانه ای از ایران بمبی در(جنب ) یکی از مساجد شهر زاهدان مرکز استان سیستان وبلوچستان هم مرز با پاکستان منفجر شده است، وبه گفته یک منبع بلوچ این مسجد که برخی از رسانه های ایرانی از آن به عنوان یکی از مساجد شاخص نامبرده است، مسجدی دولتی و متعلق به شیعیان این شهر است .به گفته خبرگزاری جمهوری اسلامی "ایرنا" به نقل از سرهنگ "احمد طاهري " که این حادثه را از نظر امنيتي بی اهمیت قلمداد کرد :"تنها بخش هايي از شيشه هاي پنجره آشپزخانه مسجد الغدير زاهدان در اين حادثه شکسته شد، وی به خبرگزاری رسمی ایران گفته است :" هم اکنون نماز جماعت در اين مسجد جريان دارد و هيچگونه مشکلي در اين زمينه نيست".

خبرنگار ايرنا نيز از محل مسجد الغدير زاهدان ظهر چهارشنبه گزارش داد که "مسجد ظهر امروز نيز با حضور گسترده جريان دارد." شایان ذکر است که این انفجار تقریبا یک هفته پس از کشته شدن چهار تن از اعضای نیروهای انتظامی ایران در درگیری با افراد مسلح بلوچ در منطقه یاد شده به وقوع می پیوندد .

گزارشهای دیگر رسانه ای ایرانی از انفجار یک بمب صوتی در آشپزخانه مسجد الغدیر زاهدان خبر دادند که به گفته آنان تنها منجر به شکسته شدن تعدادی از شیشه های این مسجد شده است و هیچ گونه خسارت جانی بر جای نگذاشت.

اما خبرگزاری مهر می گوید:"حدود ساعت 11:45 ظهر امروز یک بمب صوتی توسط یک فرد موتور سوار از کوچه مجاور مسجد الغدیر زاهدان به داخل آشپزخانه این مسجد انداخته شد که خوشبختانه هیچ گونه خسارت جانی در پی نداشت".

گزارش مهر می افزاید :"چند تن از خبرنگاران در پی شنیدن صدای انفجار در این مسجد حضور یافتند" . فرمانده انتظامي شهرستان زاهدان نیز با ارایه توضیحاتی درباره این حادثه گفت :" انفجار شي کوچک صوتي ظهر چهارشنبه در آشپزخانه مسجد الغدير زاهدان هيچگونه خسارت جاني و مالي نداشته است.

زاهدان مرکز استان سیستان وبلوچستان است که اکثریت جمعیت آن را بلوچ های سنی تشکیل می دهند، این استان بارها شاهد درگیری نیروهای جمهوری اسلامی ایران با گروهای مسلح بویژه گروه جندالله به رهبری عبدالمالک ریگی بوده است، آنان می گویند که برای حقوق ملی ومذهبی خود مبارزه می کنند

0 نظرات: