5ماه از بازداشت گسترده جوانان و علماء زاهدان وزابل گذشت

آینده مبهم حوزه علمیه حضرت امام ابوحنیفه (رح) و افراد بازداشت شده.
زاهدان_دردانگ نیوز
پنج ماه پیش در چنین روزهائی نیروهای تا دندان مسلح همراه با چندین لودر، شبانه به روستای عظیم آباد سیستان یورش برده و در عملی شرم آور دومین حوزه بزرگ اهل سنت، دارالعلوم حضرت امام ابوحنیفه (رح) را بطور کامل تخریب کردند.
مأموران پست فطرت رژیم بر این اکتفا نکرده و نسخه های قرآن کریم و دیگر کتب مقدس را مورد توهین قرار دادند وپس از آن وقتی مستند اعمال شیادانه و احمقانه آنها بصورت سی دی منتشر شد، دهها روحانی و جوان را از زابل و زاهدان بازداشت کردند.
حوزه مذکور زیر نظر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید فعالیت می کرد. پس از تخریب آن امام جمعه اهل سنت زاهدان گفته بود من شکایت این اقدام رژیم را پیش خدا می برم وقول پیگیری آنرا نمی دهم.
در طی این مدت مسئولین محلی و بعضی از مسئولان مرکزی تحت فشار افکار عمومی قرار گرفته و مجبور شدند با علماء و معتمدین زاهدان و سیستان و بلوچستان تماس بگیرند. طی این نشست ها مسئولان قول دادند مسئله حوزه تخریب شده را حل کنند و زمینی برای ساخت حوزه اختصاص دهند و تمام افرادی را که پس از تخریب حوزه بازداشت کردند، آزاد نمایند.
با وجود گذشت چندین ماه از این دیدارها و وعده ها نه حوزه علمیه سیستان بازسازی شد نه هم افراد بازداشت شده آزاد شده اند.
غیر از چند جوان که چند روز قبل آزاد شدند دیگر افراد همچنان در اسارت نیروهای امنیتی به سر می برند.
مولوی عبدالله براهوئی و مولوی ذبیح الله براهوئی از مدرسین حوزه تخریب شده،
دکتر نورمحمد شه بخش و عبدالرحمن شه بخش، دو برادر مولوی حافظ محمدعلی مدیر حوزه تخریب شده،
محمدعمربلوچ، شاعر و سرودخوان،
عبدالقادر ناروئی از نزدیکان حافظ محمدعلی، و مولوی علی ناروئی از شاگردان خاص حافظ محمدعلی، همچنان در بازداشت وزارت اطلاعات به سر می برند.

گفته می شود افراد بازداشت شده تحت شدیدترین شکنجه های روحی و جسمی به سر می برند.
افراد آزاد شده خبر دادند آنها شدیداً مورد شکنجه قرار گرفته اند و بعضی از آنها چندین روز از شدت درد بیهوش شده و از راه رفتن عاجز ماندند.
عجیب اینجاست که تاکنون خانواده های افراد بازداشت شده موقف به ملاقات عزیزان خود نشده اند.
این وضعیت تا کی ادامه خواهد یافت؟ گذر زمان جواب خواهد داد و بدون شک سعی و تلاش بیشتر علماء و ریش سفیدان در تغییر اوضاع بی تأثیر نخواهد بود.

0 نظرات: