تخریب خانه های مردم محروم در اهواز


سایت ایران خبر: راس ساعت 9 بامداد روز گذشته بیست و ششم بهمن ماه سالجاری عده ای از ماموران نیروی انتظامی در یورشی وحشیانه به خانه های مردم تنگدست واقع در محله ی کیانپارس اهواز جنب بیمارستان مهر هجوم برده و آنان را تهدید به تخریب نمودند. این عده همچنین با تخریب قسمتی از یک خانه اعلام نمودند هر کسی که بخواهد مانع شود دستگیر می شود.

طبق شواهد عینی نیروی انتظامی چند تن از خبرنگاران و کسانی که اقدام به تصویر برداری نمودند را دستگير كرد. همچنین معاون دادستان اهواز به اهالی 24 ساعت فرصت داده تا منازل خود را جهت تخریب رها نمایند

. تعداد این منازل 13 دستگاه می باشند که طبق نقشه 30 درصد از آن در طرح شهرساری واقع شده است. این طرح متعلق به شهرداری است اما شهردار اهواز که در هنگام پرواز به تهران در فرودگاه مورد مصاحبه واقع شد از این مسئله اظهار بی اطلاعی کرده است.

کل منازل دارای اسناد معتبر بود که متعلق به بیش از یکصد سال اخير می باشد.

این اسناد معتبر اکنون توسط شهرداري و توسط دادستانی اهواز باطل اعلام شده است. خبرنگار ما در مصاحبه ای که با اهالی آن منطقه داشته در كمال تاثر متوجه شده است که این منازل مورد توجه مدیر بیمارستان مهر واقع شده و صاحب آن بیمارستان دکتر بغدادی با اعمال فشار از طریق استانداری و قوه ی قضاییه سعی به در تملك آنها دارد .

طبق اظهار نظر مردم قاضی پیرنیا 200 تخلف در امر قضاوت دارد و مدت 7 ماه است که در اهواز اقدام به صدور حکم تخریب نموده است. بعضی از این خانه ها بیش از 300 متر وسعت دارند که با نرخ روز آن منطقه مبلغی معادل 400 میلیون تومان می شود در صورتی که شهرداری مبلغ 60 میلیون تومان را به عنوان تخریب اعلام نموده است.

0 نظرات: