انفجار بمب صوتی در زاهدان


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی یک بمب صوتی در مسجدی در زاهدان منفجر شده که تلفات جانی نداشته و تنها خساراتی به ساختمان مسجد وارد کرده است.

این بمب که حدود ساعت ۱۱ صبح چهارشنبه ۳۰ بهمن در مسجد الغدیر زاهدان منفجر شده، به گفته شاهدان عینی توسط یک موتور سوار به داخل مسجد پرتاب شده بود.محمدتقی رخشانی، خبرنگار ساکن زاهدان به بی بی سی فارسی گفت عده ای از اهالی محل می گویند یک موتورسوار بمب را به داخل مسجد پرتاب کرد که روی سقف مسجد افتاد و منفجر شد.به گفته او انفجار باعث شکسته شدن شیشه های اطراف شده است.

انفجار هنگامی رخ داده که مسجد تقریبا خالی بوده و نماز جماعت یا مراسمی در آن برپا نبوده است.مسجد الغدیر زاهدان به مسلمانان شیعه تعلق دارد.به گفته آقای رخشانی مأموران انتظامی که در صحنه حاضر شده بودند ابتدا این احتمال را در نظر داشته اند که ممکن است حادثه ناشی از انفجار کپسول گاز داخل آشپزخانه بوده است.

اما بعدا خبرگزاری فارس به نقل از یک مقام ارشد پلیس انفجار بمب را در این مسجد تأیید کرد.به گزارش این خبرگزاری، صلاح عسگرپور، معاون اجتماعی و ارشاد فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفته است: "این بمب از نوع صوتی بوده و با هدف ایجاد رعب و وحشت عمومی کار گذاشته شده بود".

تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.

0 نظرات: