همگام با تاریخ


ماه بهمن و اهل سنت ستمدیده ایران
دردانگ نیوز: حدوداً پانزده سال پیش در چنین روزهائی رسانه های جهان از شاهکارهای سران رژیم جمهوری اسلامی در مشهد و زاهدان سخن می گفتند. آیت الله خامنه ای محبت خود را نسبت به اهل سنت ابراز داشته و در یک چشم به هم زدن مسجد تاریخی و مرکزی مشهد را تخریب و به فضای سبز تبدیل نمود.
پس از شهادت مسجد شیخ فیض سانحه دردآور مسجد مکی زاهدان پیش آمد و دهها شروند سنی مذهب شهید و زخمی شدند. سربازان رژیم به درها، دیوارها و مناره های مسجد هم رحم نکردند. نشان گلوله های نیروهای مسلح (سپاه پاسداران و نیروی انتظامی) هنوز هم بر دیوارها و مناره های مسجد مشهود است و تا ابد روسیاهی و رسوائی ولی فقیه را ثابت خواهند نمود.
سانحه تخریب مسجد شیخ فیض و یورش به مسجد مکی نقطه عطفی در تاریخ اهل سنت ایران است.
وقایع مذکور همان قدر که تعصب و تنگ نظری پرچمداران عدالت علوی را به اثبات می رسانند بیش از آن حماقت مسئولین وقت و کسانی را که دستور تخریب و یورش را دادند، ثابت می کند.
سران رژیم هیچ وقت فکر نمی کردند که اقدام شرم آور آنها چنان باعث بدنامی رژیم و بیداری و وحدت اهل سنت می شود. پس از این جریانات چهره زشت حکام ایرانی و اصحاب عمامه و جبه بیش از پیش برای جهانیان واضح شد و مردم به حقیقت شعارهای تو خالی رژیم پی بردند.
این اقدامات بظاهر یک مسجد و چند برادر را از جامعه اهل سنت گرفت اما اگر نگاهی به نتایج حملات مزبور بیاندازیم، در خواهیم یافت برنده بازی اهل سنت بود.
پس از اعمال صفویانه دولت در سال 72، مردم بیش از پیش به مساجد و مدارس دینی خود روی آورند. درصد بیداری دینی آنها بالا رفت و پس از آن به تعداد مساجد و مدارس دینی افزوده شد.
احزابی همچون "حزب الفرقان" و پس از آن "جندالله" وچندین گروه کوچک و بزرگ دیگر، زائیده همین اقدامات احمقانه و به دور از خرد جمهوری اسلامی هستند که خواب را از چشمان سربازان امام زمان و مسئولین ترسو پرانده اند.
دولت کنونی هم در اقدامی به دور از عقل و درایت چندین حوزه و مسجد اهل سنت را تخریب یا پلمپ کرد و باعث شد برای اولین بار در ایران، یک مبارز سنی جان بر کف گذاشته و حمله استشهادی کند.
جا دارد جامعه اهل سنت ایران به جای جشن گرفتن در بهمن، یاد و خاطره مسجد شیخ فیض و شهدای مسجد مکی را گرامی دارند.
انتظار می رود مبارزین سنی با حملات منظم خود باعث ازدیاد شادی دولتمردان در این ایام شوند.

0 نظرات: