'گزارش رادیو فردا از هلاک پاسداران رژیم در سراوان


به گزارش رادیو دولتی ایران، چهار پلیس نیروی انتظامی در اثر انفجار یک تله انفجاری در نزدیکی مرز ایران و پاکستان جان خود را از دست دادند.

طبق این گزارش که جمعه شب منتشر شد، این چهار پلیس ایرانی در همان روز در شهر زاهدان، ‌مرکز استان سیستان و بلوچستان، دفن شده‌اند. این گزارش اما به زمان دقیق مرگ آنها اشاره‌ای نمی‌کند.

در اثر انفجار این بمب دو پلیس نیروی انتظامی دیگر هم مجروح شده‌اند.

خبرگزاری مهر ضمن انتشار خبر برگزاری تشییع جنازه چهار مامور نیروی انتظامی در نماز جمعه این هفته زاهدان ماموران کشته‌شده را دو افسر، یک سرباز و یک کارمند نیروی انتظامی معرفی کرد.

این دومین بار طی دو هفته اخیر است که مقامات رسمی از کشته شدن مامورین نیروی انتظامی در استان سیستان و بلوچستان «بر اثر تله انفجاری» خبر می‌دهند.

ناحیه مرز جنوب شرقی ایران مرتبا محل زدوخورد نیروهای امنیتی ایران با قاچاقچیان مواد مخدر و افرادی است که جمهوری اسلامی آنها را «اشرار مسلح» می‌خواند. این افراد غالبا از بلوچ‌های سنی‌مذهب و به گروه جندالله به سرکردگی عبدالمالک ریگی وابسته هستند.

بیشتر بخوانید:


این درگیری‌ها تاکنون ده‌ها کشته از دو طرف بر جای گذاشته است.

از جمله در خردادماه گذشته گروه جندالله با حمله به يك پاسگاه مرزى در استان سيستان و بلوچستان ۱۶ سرباز نيروى انتظامى را به گروگان گرفت و پس از مدتی که از انتقال آنها به محل نامعلومى در خاك پاكستان گذشت تمام آنها را به قتل رساند.

اوایل دی‌ماه سال جاری نیز در اثر عملیات انتحاری گروه جندالله به رهبری ریگی که در شهر سراوان در استان سیستان و بلوچستان انجام شد دست‌کم چهار نفر کشته شدند.

گروه جندالله كه به گفته مقام‌هاى جمهورى اسلامى «احتمالا با گروه القاعده در ارتباط است» مدعى شده كه براى رفع تبعيض قومى و مذهبى در استان سيستان و بلوچستان مبارزه مى‌كند.
رادیو فردا

0 نظرات: