حمایت قرضاوی از اقدام اردوغان و انتقاد از عمروموسی


سنی نیوز:دکتر یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه علمای اسلام، از موضع گیری رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در نشست هفته گذشته داووس با قاطعیت حمایت کرده و از آن به عنوان اقدامی جوانمردانه و غیورانه یاد نمود. وی که در مراسم نماز جمعه مسجد جامع عمربن خطاب در دوحه پایتخت قطر سخنرانی می کرد ضمن حمایت از موضع گیری جانانه اردوغان در مقابل سخنان شیمون پرز رئیس جمهور اسرائیل، از سکوت عمرو موسی دبیر کل اتحادیه عرب انتقاد کرد و گفت: عمرو موسی نیز باید به منظور حمایت و تایید موضع گیری اردوغان از جلسه خارج می شد.
دکتر قرضاوی در ادامه از اوضاع کنونی جهان عرب اظهار تاسف کرده و گفت:جهان عرب در این روزها دچار ضعف و رکود شده که همین اوضاع اسفبار، باعث شده تا اسرائیل به خود اجازه داده تا مصالح جهان عرب را بازیچه سیاستهای کینه توزانه خویش قرار دهد.
وی ادامه داد: تا زمانی که مسلمانان و بالاخص جهان عرب با یکدیگر متحد نشده و در مقابل دسیسه های دشمنان و مخصوصا جنایات اخیر در غزه، ید واحدی نشوند، اسرائیل همچنان به تجاوز خود نسبت به مقدسات مسلمانان ادامه خواهد داد.
وی همچنین کسانی که مقاومت مردمی فلسطین را متهم به تروریست و تندروی می کنند، شدیداً مورد انتقاد قرار داد و گفت: آیا کسی که از مقدسات خود دفاع کرده و برای حفظ آبرو، سرزمین و جان خویش مقاومت کند تندرو و تروریست است؟! واقعاً جای تاسف است که صاحب حق، مجرم معرفی شود!
خطیب جمعه مسجد عمربن خطاب در دوحه، اقدام اخیر اسرائیل مبنی بر ممانعت کشتی حامل کمکهای بشردوستانه مردم لبنان که عازم غزه بود را محکوم کرده و آن را نادیده گرفتن علنی کلیه قوانین و پیمانهای بین المللی و به دور از اخلاق، دیانت، و انسانیت دانست.
دبیر کل اتحادیه علمای اسلام در پایان ضمن درخواست ادامه ارسال کمکهای بشردوستانه به مردم غزه که هنوز بدون هیچ جرمی در محاصره رژیم صهیونیستی به سر می برند، از مقامات بین المللی خواست تا هرچه سریعتر جهت بازگشایی گذرگاهها مخصوصاً گذرگاه رفح که یک گذرگاه مصری- فلسطینی است و اسرائیل حق هیچ دخالتی در آن را ندارد، اقدام نمایند.

0 نظرات: