گزارش رادیو فردا از انفجار بمب در زاهدان

انفجار يک بمب صوتی در مسجدی(البته بمب در مسجد نبوده و جنب مسجد بوده است) در زاهدان در روز چهارشنبه باعث شکسته شدن شيشه های اين مسجد شد ولی تلفات جانی نداشته است.
سرهنگ صلاح عسگر پور، معاون اجتماعی فرمانده انتظامی سيستان و بلوچستان، به خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، گفت:«فردی موتور سوار يک بمب را در نزديکی آشپزخانه مسجد الغدير پرتاب کرد و متواری شد.»
تفتان :عجب 20 کیلو مواد منفجره چگونه پرتاب می شود؟!!!!!!!!
باز چرا نیروهای نظامی که همیشه مسجد را تحت کنترل دارند این موتور سوار را متوقف نکردند؟!!!
رادیو فردا :اين مقام انتظامی سيستان بلوچستان تاکيد کرد: اين انفجار هيچ گونه خسارت عمده، تلفات جانی و مجروح نداشته است.مسجد الغدير متعلق به شيعيان ساکن زاهدان است.
سرهنگ عسگر پور هدف اين انفجار را «ايجاد رعب و وحشت عمومی» بيان کرده و گفته است : تلاش ماموران برای دستگيری فرد موتور سوار ادامه دارد.
این در حالی است که پیشتر سردار ساجدنیا، معاون عملیات نیروی انتظامی به خبرگزاری ایسنا، گفته بود: علت حادثه در مسجد الغدیر منفجر شدن کپسول گاز در آشپزخانه مسجد بوده است.
خبر انفجار بمب صوتی در مسجد الغدير زاهدان در حالی منتشر می شود که هفته گذشته نيز راديو دولتی ايران از مرگ چهار مامور پليس در اثر يک تله انفجاری در اين استان و در نزديکی مرز ايران و پاکستان خبر داده بود.استان سيستان بلوچستان طی سال های اخير شاهد درگيری نيروهای انتظامی با گروه هايی است که جمهوری اسلامی آنها را «اشرار مسلح » می خواند.
در خردادماه سال جاری گروه «جندالله» با حمله به يک پاسگاه مرزی ايران در سراوان شانزده تن از ماموران اين پاسگاه را به گروگان گرفت.
رسانه های ايران چندی پیش به نقل از منابع پليس ايران اعلام کردند که گروه جندالله کليه گروگان هايی را که در اختيار داشته به قتل رسانده است.
گروه جندالله که طی چند سال اخير در مناطق بلوچ نشين سيستان و بلوچستان فعال شده، تاکنون مسئوليت چندين حمله مسلحانه به نيروهای نظامی و انتظامی، مقامات محلی و مناطق شهری را به عهده گرفته است.
اوايل دی‌ماه سال جاری نيز در اثر عمليات انتحاری گروه جندالله به رهبری عبدالمالک ريگی که در شهر سراوان در استان سيستان و بلوچستان انجام شد، دست‌کم چهار نفر کشته شدند.
دولت ايران می گويد گروه جندالله «با گروه القاعده در ارتباط است»، اين در حالی است که گروه جندالله مدعی است برای رفع تبعيض قومی و مذهبی در استان سيستان و بلوچستان مبارزه می‌کند.

0 نظرات: