گزارش بی بی سی از هلاکت پاسداران رژیم در سراوان




به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی چهار مامور نیروی انتظامی ایران در اطراف شهر سراوان در استان سیستان و بلوچستان، کشته شده اند.
بر اساس این گزارش، به جز کشته شدن این چهار مامور، دو مامور نیروی انتظامی هم بر اثر شدت انفجار مجروح شدند.
رادیوی دولتی ایران "شورشیان" را عامل کشته شدن ماموران ایرانی معرفی کرده است.
محمد تقی رخشانی، روزنامه نگار در زاهدان به بخش فارسی بی بی سی، گفت که ابتدا اعلام شده بود که ماموران نیروی انتظامی، روی مین های کارگذاشته شده در مرز ایران و پاکستان رفته اند اما سپس امام جمعه سراروان اعلام کرد که مین ها توسط اشرار بر سر راه ماموران قرار گرفته بود.
به گفته آقای رخشانی، امام جمعه سراوان گفته است که وضعیت امنیتی این شهر مناسب نیست.
گفتگو با محمد تقی رخشانی خبرنگار در زاهدان
نیرو های پلیس ایران در استان و سیستان و بلوچستان، بارها با شورشیان گروه جندالله درگیر شده اند.
حدود دوماه پیش از این هم چند پلیس ایرانی توسط "اشرار" در مرز این کشور با پاکستان کشته شدند.
گروه موسوم به جنبش مقاومت مردمی ایران (جندالله) که مسئولیت این عملیات را به عهده گرفت از حدود پنج سال پیش در مناطق جنوب شرق ایران فعال شده است.
در این مدت، این گروه مسئول یک رشته حملات مسلحانه، آدم ربایی، قتل و بمب گذاری در این مناطق شناخته شده است.
اعضای این گروه اواخر خرداد ماه امسال، با حمله به یک پاسگاه انتظامی در سراوان در نزدیکی مرز پاکستان، ۱۶ مامور انتظامی ایران را گروگان گرفتند.
جندالله در برابر آزاد کردن گروگان ها خواستار آزادی تعدادی از افراد وابسته به خود از زندان های ایران شده و تهدید کرده بود که در صورت امتناع ایران از پذیرفتن این خواسته، تمامی گروگان ها را به قتل خواهد رساند.
مناطق مرزی ایران با پاکستان به علت وجود موانع طبیعی، چندان قابل کنترل نیست و همین موضوع عبور و مرور از این مرزها را نسبتا آسان کرده است.
مقام های نیروی انتظامی ایران اواخر پاییز سال جاری اعلام کردند که به جز یک سرباز که موفق به فرار از دست جندالله شده، این گروه همه سربازان ایرانی را کشته است.
برخی از نیروهای مخالف دولت پاکستان در منطقه بلوچستان پاکستان و به ویژه در بخش های مرزی با ایران فعال اند و نیروهای پلیس و ارتش پاکستان هم توانایی کنترل تحرکات در این منطقه را ندارند.

برای شنیدن گفتگوی گزارشگر بی بی سی با محمد تقی رخشانی خبرنگار در زاهدان به آدرس زیر بروید:


0 نظرات: