تحقق عدالت مهمترین هدف قیام حضرت حسین (رض) بود


تحقق عدالت مهمترین هدف قیام حضرت حسین (رض) بود
حسین رضی الله عنه جهت تحقق عدالت و برابری در جامعه قیام نمود و با قیام خونین خویش که جان خود و چندین برادر و فرزندش را فدا نمود به امت اسلامی این درس را داد که نباید در برابر ظالمان و مستکبران سکوت نمایند و به هر طریقی که می توانند باید در برابر بی عدالتی و ظلم قیام نمایند.
حسین رضی الله عنه با قیامش به امت اسلامی فهماند که مرگ با شرف خیلی با ارزش تر از زندگی است که انسان در زیر سایه ظالمان به سر می برد.
حسین رضی الله عنه با قیامش به همه انسانها آموخت که چگونه باید زیست و چگونه باید مرد و نباید در سخت ترین شرائط تن به ذلت داد.
حسین رضی الله در کربلا تنها شده بود و شیعیان که برای وی نامه نوشته و وی را دعوت به کوفه داده بودند همه در صف دشمنان بودند و و حسین رضی الله عنه فقط با یارانش و اهل خانه اش که تعدادشان به صد نفر نمی رسید در برابر لشکر چند هزار نفری قرار گرفتند ولی باز هم حسین ذلت را نپذیرفت و از بیعت با عبیدالله بن زیاد سر باز زد و ندای هیهات مناالذلة سر داد.
حسین انقللابی بر پا کرد که آثارش فرا منطقه ای و فراتر از یک دین بود زیرا حسن درس آزاده زیستن را داد.
امروز عاشورای حسینی پیام می دهد به جوانان ملت مظلوم بلوچ و جامعه اهلسنت که مرگ با شرف هزاران درجه از زندگی با ذلت بهتر است.
امروز اگر حسین در ایران می بود سوگند به ذات الله که در برابر جباران و ظالمان ولایت فقیه بپا می خواست و در برابر این ظالمان کافر که هزاران درجه ظالمتر از یزید و عبیدالله بن زیاد هستند قیام می نمود.
عاشورا به ما می گوید در برابر تخریب مسجد و مدرسه قیام کنید و سکوت را کنار بگذارید و جامه ذلت را از تن برون آورید
عاشورا به ما می گوید علیه طاغوتیانی که به خانه و کاشانه شما حمله کرده و دین و مذهب شما را مورد توهین قرار داده اند قیام کنید و از اهدای خون در این راه باکی داشته نباشید.
جوانان امروز وقت قیام است و هنگام جهاد
امروز باید ندای رهبر انقلابی امیر عبدالمالک را لبیک گوئیم و راهی میدان نبرد شویم
امروز باید به خود بمب ببندیم تا این ملت مظلوم را از زندگی پر ذلت و خفت برهانیم.
به امید اینکه همه ما راهی میدان نبرد شویم و حسین گونه جان خود را فدا نمائیم
دلاور بلوچ

0 نظرات: