مرگ 48 نفر در تهران بر اثر گرسنگی


آمار تکان دهنده سازمان بهشت زهرا48 تهرانی در 21 ماه گذشته بر اثر سو تغذیه جان خود را از دست داده اند. این آمار رسمی سازمان بهشت زهرا است.

آمار فوت شدگان سازمان بهشت زهرا که از سازمان پزشکی قانونی استخراج شده همچنین گویای آن است که در سال گذشته 33 نفر بر اثر سوءتغذیه جان خود را از دست داده اند. این در حالی است که در 9 ماه سال جاری نیز 15 نفر بر اثر سوء تغذیه فوت کرده اند. بر اساس گزارش خبرگزاری مهر دکتر علی اکبر سیاری، متخصص کودکان و فوق تخصص گوارش کودکان در این باره در همایش چاقی کودکان گفته است: 15میلیون نفر در کشورمان کمبود دریافت غذا دارند که ناشی از فقر است.
۱۴ میلیون ایرانی زیر خط فقر از 33 نفر فوت شده در سال گذشته 20 نفر مرد و 13 نفر زن بودند که میانگین سن آنها 75 سال اعلام شده است. همچنین از تعداد 15 نفر متوفی در سال جاری 6 نفر مرد و 9 نفر زن بوده اند که میانگین سنی آنها 82 سال است. هنوز مشخص نشده که مرگ این افراد به خاطر داشتن سوء تغذیه ناشی از فقر بوده یا نه اما عموم پزشکان متخصص معتقدند که مرگ در اثر سوء تغذیه ناشی از نرسیدن به موقع مایحتاج غذایی بدن انسان رخ می دهد. این در حالی است که عبدالرضا مصری وزیر رفاه کابینه نهم وعده داده که تا پایان امسال هیچ ایرانی زیر خط فقر مطلق نخواهد ماند!
سایت حکومتی مهر

0 نظرات: