پرتاب نارنجک در مراسم شام غریبان در تربت جام



مقام‌های ايرانی از پرتاب نارنجک به يکی از مجالس شام غریبان در تربت جام (واقع در۱۶۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد) خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری مهر، اين حمله دست کم يک کشته و شماری زخمی بر جای گذاشته و حال چهار نفر از مجروحان وخيم است.
بشنوید:
گزارش رادیوفردا ( از علیرضا کرمانی )
گفت و گو با محمد صادق جوادی حصار، روزنامه نگار و فعال سیاسی در مشهد
بیشتر بخوانید:
درخواست مجازات مرگ برای سه متهم انفجار شیراز
همين خبرگزاری گزارش کرده است «يک تروريست چهارشنبه شب و در مراسم شام غريبان به سوی عزاداران حسينی در تربت جام يک شیئ انفجاری پرتاب و بلافاصله از صحنه گريخته است.»
استانداری خراسان رضوی نیز با انتشار اطلاعیه‌ای «انفجار در یکی از دسته‌جات عزاداری در شهر تربت جام» را تایید کرده است.
بنابر اعلام روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، شامگاه چهارشنبه «پرتاب نارنجک به سوی تعدادی از عزاداران منجر به کشته شدن یک نفر و مجروح شدن بيش از ۳۰ نفر در شهرستان تربت جام» شده است.
همزمان استاندار خراسان رضوی نیز با انتشار پيامی اعلام کرد که در شامگاه چهارشنبه دو نفر، که وی آنها را «عناصر فریب خورده» نامیده است، با پرتاب نارنجک به داخل یک هيأت عزاداری در تربت جام يک نفر را کشته و شماری را نیز مجروح کرده‌اند.
محمدجواد محمدزاده، استاندار خراسان رضوی، در اطلاعيه‌ای که وب‌سايت رسمی استانداری خراسان رضوی آن را منتشر کرده، گفته است که عاملان انفجار تربت جام «مخالفان همبستگی و انسجام مردم دين‌مدار» بوده و با اهداف «تفرقه افكنانه» دست به این کار زده‌اند.
به گزارش خبرگزاری مهر، انفجار زمانی روی داده است که یک دسته عزادای پس از پایان مراسم از سوی یک موتورسوار مورد حمله قرار گرفت.
بنابر همین گزارش، «راکب موتورسیکلت با پرتاب یک شیئ انفجاری به میان عزاداران باعث شهادت یک نفر و زخمی شدن تعدادی دیگر شد، و پس از این اقدام بسرعت از صحنه گریخت.»
خبرگزاری مهر همچنین گزارش کرده است نیروهای امنیتی و انتظامی استان خراسان رضوی چند نفر از مظنونان این حادثه را دستگیر کرده‌اند.
مقام‌های امنیتی استان خراسان رضوی نیز خبر بازداشت مظنونان به دست داشتن در این انفجار را تایید کرده و گفته‌اند «نتیجه اعترافات آنها تاکنون وابستگی عاملان این جنایت به عوامل بیگانه را اثبات می‌کند.»
شهرستان تربت جام یکی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی است و در شرق مشهد واقع شده است. بخشی از جمعیت تربت جام سنی‌مذهب و بقیه دارای مذهب شیعه اثنی عشری هستند.

رادیو فردا

0 نظرات: