انفجار انتحاری در نیمروز شش کشته بجا گذاشت


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی بمبگذاری انتحاری در نیمروز شش کشته و دو زخمی بجا گذاشته است.
مقامهای امنیتی در ولایت نیمروز در جنوب غرب افغانستان می گویند یک انفجار انتحاری در شهر زرنج شش کشته و دو زخمی به جا گذاشته است.
جبار پردلی، فرمانده پلیس ولایت نیمروز به بی بی سی گفت در این انفجار یک افسر ارشد پلیس شاهراه دلارام-زرنج همراه با پنج غیرنظامی دیگر کشته شدند. آقای پردلی گفت دو کودک هم در میان کشته شدگان هستند.
به گفته فرمانده پلیس نیمروز، فرد بمبگذار بمبی را که به بدن خود بسته بود در یک دکان در داخل بازار میوه شهر زرنج، مرکز این ولایت منفجر کرد و افسر پلیس شاهراه دلارام زرنج هم در داخل همین دکان بود.
آقای پردلی گفت بر اثر این انفجار چند دکان دیگر هم در این بازار پرازدحام ویران شده است و این احتمال وجود دارد که شماری از قربانیان در زیر آوار مانده باشند و گفت احتمال افزایش آمار کشته شدگان وجود دارد.
این یازدهمین مورد از بمبگذاری انتحاری در ولایت نیمروز از آغاز سال جاری خورشیدی که به گفته مقامات محلی در اثر آنها، بیش از ۱۰۰ نفر کشته و زخمی شده اند.
عملیات در زابل
از سوی دیگر نیروهای ائتلاف تحت فرمان آمریکا در افغانستان می گویند پنج شورشی را در ولایت زابل کشته و سه تن دیگر را بازداشت کرده اند.
مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی در افغانستان با انتشار خبرنامه ای در این مورد گفته است که این شورشیان از داخل یک خانه مسکونی سربازان ائتلاف را هدف تیراندازی قرار دادند.
در این خبرنامه آمده است که این افراد در ساختن و جاسازی بمبهای کنار جاد ای دست داشتند. به گفته نیروهای ائتلاف در این عملیات به غیرنظامیان آسیبی نرسیده است.
همچنین از ولایت خوست در جنوب شرق افغانستان گزارش شده است که در پی انفجار یک بمب جاسازی شده در کنار جاده، دو سرباز پیمان اتلانتیک شمالی، ناتو، زخمی شده اند.
یک سخنگوی ناتو ضمن تایید این خبر گفت این حادثه در ولسولای صبری این ولایت روی داد.
طالبان مسئولیت این انفجار را به دوش گرفته و گفته اند که در این حادثه تلفات سنگینی به نیروهای ناتو وارد شده است، ادعایی که ناتو آن را رد می کند.
همچنین در همین ولایت یک سرباز ارتش ملی افغانستان در یک حادثه مشابه دیگر زخمی شده است. مقامات محلی می گویند این حادثه در شهر خوست، مرکز ولایت خوست روی داد.

0 نظرات: