دو نفر در ارتباط با حملات بمبئی دستگیر شدند



به گزارش آژانس خبری تفتان پلیس هند دو نفر را در شهر کلکته، در شرق این کشور، به ظن فراهم کردن سیم کارت تلفن همراه برای مهاجمان حادثه بمبئی دستگیر کرده است.

یک سخنگوی پلیس هند گفت این دونفر درباره تهیه این سیم کارت ها مورد بازجویی قرار گرفتند.جزئیات اندکی از این بازداشت ها که در روز جمعه رخ داد منتشر شده است.هند پیکارجویان مستقر در پاکستان را به حملات بمبئی متهم کرده است که به کشته شدن حداقل 170 نفر منجر شد.

اما دولت پاکستان داشتن هرگونه نقشی در این حادثه را رد می کند.در جریان این حملات که توسط مسلسل و بمب در چند هدف در پایتخت تجاری هند انجام شد، حداقل 161 غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

اعتقاد بر آن است که نه نفر از ده مهاجم کشته شده اند و مظنون دهم در بازداشت به سر می برد.

انتظار می رود پلیس بیانیه کامل تری را درباره این بازداشت ها منتشر کند.آماده باش در اسلام آباددر رویدادی دیگر رسانه های پاکستانی گزارش داده اند که در جریان حملات بمبئی، یک پیام تلفنی غیرواقعی به آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان باعث برپایی وضعیت آماده باش در این کشور شد.

روزنامه داون (صبح) گزارش داده است فردی که خود را پراناب موخرجی، وزیر خارجه هند معرفی کرده بود به شیوه ای تهدید آمیز با رهبر پاکستان صحبت کرد.

یک دیپلمات آگاه از این تماس تلفنی در گفتگو با خبرگزاری رویترز، جزئیات گزارش روزنامه داون را تایید کرد.در نتیجه این تهدید غیرواقعی نیروی هوایی پاکستان به مدت 24 ساعت در "آماده باش کامل" قرار داشت.هند و پاکستان که هر دو به سلاح هسته ای مجهز هستند، از زمان جدایی در سال 1947 چند بار با یکدیگر وارد جنگ شده اند.

0 نظرات: