مفقود الاثر ماندن شماری از شهروندان کرد پس از دستگیری

کانون دانشجویان مدافع حقوق بشر کردستان: یک شهروند کرد به‌ نام “محمدمراد میرزایی” فرزند عبدالله از اهالی روستای شجاع آباد قروه که در شهر قروه کردستان سکونت داشت از سوم تیر ماه سال 1384 دستگیر و تاکنون مفقود الاثر است.
این شهروند کرد در جریان برگزاری دور نخست نهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری که همزمان با آن انتخابات میان دوره ای مجلس هفتم نیزبرگزار می شد ،با ماموران امنیتی حاضر در شعبه اخذ رای واقع در دبستان احسان شهرک امام خمینی این شهر با به‌ جدال و کشمکش لفظی می پردازد اما شب پس از آن نامبرده در نزدیکی منزل خویش واقع در شهرک خمینی شهر قروه، توسط سرنشینان یک خودرو ی ناشناس ربوده و تاکنون با گذشت بیش از 40 ماه و با وجود مراجعات متعدد و مکرر خانواده وی به مراکز امنیتی شهرستان و استان، هیچگونه اطلاعی از سرنوشت وی به دست نیامده است.
محمدمراد میرزایی متاهل و دارای 5 فرزند(سه پسر و دو دختر) می باشد.نامبرده در زمره ی شهروندانی بود که در ملا عام زبان به انتقاد از حکومت می گشود.
از سوی دیگر با وجود گذشت بیش از دو سال از بازداشت یکی دیگر از شهروندان قروه ای بنام ” عطاالله فیضی”، فرزند حبیب، اهل روستای علی آباد قروه که متاهل و دارای فرزند می باشد،سرنوشت وی همچنان و کاملا نامعلوم است.نامبرده پس از بازگشت از سفر به‌ کردستان عراق در شهر سنندج ناپدید می شود و تلاش خانواده برای کسب اطلاع از وی تاکنون به هیچ نتیجه ای نرسیده‌ است.
گزارشات رسیده‌ همچنین از مفقودالاثڕ ماندن یک فعال سیاسی دیگر اهل مریوان نیز حکایت دارند، آقای یونس بادسار 11 بهمن 1386 در حوالی مریوان و توسط نیروهای سپاه پاسداران دستگیر و تاکنون علی رغم مراجعات مکرر خانواده‌ و همچنین قول مساعد برخی مسوولان جهت تعیین تکلیف وی،هم چنان مفقود الاثر است و از سرنوشت ایشان هیچگونه اطلاعی در دست نیست .
خانواده‌های به‌ شدت نگران این فعالان مفقودالاثر جهت کسب اطلاع از سرنوشت آنان،مقامات دولتی و قضایی،نهادهای حامی حقوق بشر،مردم و رسانه‌ها را به‌ استمداد می طلبند.

0 نظرات: