روابط هند و پاکستان به نقطه حساسی رسيده است



به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از شبکه خبری سی ان ان در گزارشی اعلام کرد بدنبال حملات بمبئي، روابط هند و پاکستان متشنج شده و به نقطه حساسی رسیده است.

تنش هاي قديمي ميان هند و پاکستان ممکن است در روند تحقيقات درباره حملات بمبئي اخلال ايجاد کند. پاکستان تصميم گرفته است نماينده اي براي حضور در تحقيقات به هند اعزام نکند.گزارشگر سی ان ان گفت تنش در بمبئي به پايان رسيده است اما جايي ديگر اين تنش سر باز کرده و آن در روابط هند و پاکستان است.

هند مي گويد عاملان حمله با پاکستان ارتباط داشته اند اما اسلام آباد خواستار ارائه شدن اسناد و مدارک چنين اتهامي شده است.

روز جمعه گذشته نخست وزير هند از رئيس دستگاه اطلاعاتي پاکستان خواست براي کمک به روند تحقيقات به هند برود. پاکستان نخست اين خواسته را پذيرفت.

اما روز شنبه اين کشور از تصميم خود به سبب انتقادات داخلي منصرف شد و اعلام کرد به اين علت که دهلي نو انگشت اتهام را به سمت پاکستان نشانه رفته است،نماينده خود را به هند اعزام نمي کند.

آصف علي زرداري رئيس جمهور پاکستان نيز در گفتگو با سي ان ان هندو خواستار توضيح ديپلماتيک هند شد.

اما دهلي نو تاکنون مدارکي دال بر اتهام خود عليه پاکستان ارائه نکرده است.گزارشگر سي ان ان افزود، تحليلگران معتقدند اتهام زني هند و همچنين بلاتکليفي پاکستان در برخورد با اين اوضاع در شرايط حساس و تعيين کننده اي که دو همسايه هسته اي در آن قرار گرفته اند، مناسب نيست.

0 نظرات: